Τρέχουσα έκδοση του κανονισμού - Σε ισχύ

Κανονισμός προγραμμάτων χρηματοδότησης κινηματογραφικών σχεδίων και έργων

Έκδοση: 1 Φεβρουαρίου 2023

Εισαγωγή

Δικαίωμα υποβολής

Περιορισμοί υποβολής

Γενικοί όροι

Ορισμοί

Μεταβατικές διατάξεις

Παράρτημα 1: δικαιολογητικά για την υπογραφή της σύμβασης με το ΕΚΚ

Παράρτημα 2: υποδείγματα

Εισαγωγή

Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (ΕΚΚ) σύμφωνα με το νόμο 3905/2010, μέσω της Διεύθυνσης Ανάπτυξης και Παραγωγής: (α) ενισχύει, χρηματοδοτεί και επιβλέπει κάθε στάδιο παραγωγής κινηματογραφικού έργου – ανάπτυξη σεναρίου, ανάπτυξη φακέλου παραγωγής και παραγωγή, (β) ενισχύει, χρηματοδοτεί και υποστηρίζει την παραγωγή κινηματογραφικών έργων, με ιδιαίτερη μέριμνα για την ανεύρεση και ανάδειξη νέων κινηματογραφιστών.

Με βάση τις παραπάνω υποχρεώσεις, το ΕΚΚ συντάσσει τον παρόντα Κανονισμό με σκοπό τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος που κάθε παραγωγός ή δημιουργός θα μπορούν να αιτηθούν τη συμμετοχή του ΕΚΚ σε ένα κινηματογραφικό σχέδιο, σε οποιαδήποτε στάδιο και αν βρίσκεται αυτό. Ο Κανονισμός αυτός αποσκοπεί επίσης στην ανάδειξη και την εξέλιξη νέων δημιουργών, αλλά και στην υποστήριξη δημιουργών με αναγνωρισμένο έργο.

Δεδομένων αυτών:

  • Χρηματοδοτούνται όλες οι φάσεις ανάπτυξης και παραγωγής (για την προώθηση και διανομή κινηματογραφικής ταινίας βλ. Κανονισμός Hellas Film)
  • Τα Προγράμματα Χρηματοδότησης αφορούν όλα τα κινηματογραφικά είδη: μυθοπλασία, ντοκιμαντέρ και animation, μικρού και μεγάλου μήκους.
  • Ως εργαλεία στήριξης χρησιμοποιούνται τόσο η χρηματοδότηση (έναντι ποσοστού επί του έργου για το ΕΚΚ) όσο και η ενίσχυση (επιδότηση) των κινηματογραφικών σχεδίων και ταινιών.
  • Προβλέπεται στήριξη των ταινιών animation, των ταινιών που απευθύνονται σε παιδικό και εφηβικό κοινό καθώς και της πρώτης μεγάλου μήκους ταινίας σκηνοθέτη/τιδος ανεξαρτήτως είδους.
  • Προβλέπεται ειδική στήριξη για έργα που μπορούν να ολοκληρωθούν σε σύντομο χρονικό διάστημα και με πολύ χαμηλό προϋπολογισμό.
  • Στηρίζεται η μειοψηφική συμμετοχή Ελλήνων/ίδων παραγωγών σε διεθνείς συμπαραγωγές.

Τα Προγράμματα Χρηματοδότησης που προβλέπονται στον Κανονισμό είναι:

Σε όλα τα προγράμματα αντιμετωπίζονται ευνοϊκά προτάσεις που στοχεύουν:

  • στην ανάπτυξη του κοινού, ιδιαιτέρως του παιδικού και εφηβικού
  • στην προαγωγή της συμπεριληπτικότητας, της προσβασιμότητας και της συμμετοχικότητας στη διαδικασία της δημιουργίας κινηματογραφικών έργων
  • στην καταπολέμηση των στερεοτύπων και των διακρίσεων, την αποδοχή της διαφορετικότητας καθώς και την ενίσχυση της κοινωνικής αλληλεγγύης και συνοχής

Σχέδιο έργου που έχει πορνογραφικό χαρακτήρα, υποκινεί τη βία και παραβιάζει τα ανθρώπινα δικαιώματα δεν είναι επιλέξιμο.

Καταληκτικές ημερομηνίες υποβολών προτάσεωνΑ’ περίοδοςΒ’ περίοδος
Μικρού μήκους31/0530/11
Πρώτη ταινία31/0731/01
Βασικό30/0631/12
Έτοιμη Ταινία30/06μια περίοδος ετησίως
Micro-budget31/0530/11
Μειοψηφική συμπαραγωγή30/0431/10

Δικαίωμα υποβολής

Δικαίωμα υποβολής στο σύνολο των Προγραμμάτων Χρηματοδότησης του ΕΚΚ (ανεξαρτήτως σταδίου) έχουν παραγωγοί που είναι πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και έχουν την έδρα τους στην Ελλάδα. Παραγωγοί που έχουν την έδρα τους σε άλλη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης μπορούν να υποβάλλουν προτάσεις στο ΕΚΚ υπό την προϋπόθεση ότι έχουν νόμιμο παράρτημα στην Ελλάδα, έχουν την ευθύνη του έργου και υπάρχει εγγυημένη αμοιβαιότητα με τα κράτη όπου αυτοί οι παραγωγοί έχουν την έδρα τους.

Οι παραγωγοί (φυσικά ή νομικά πρόσωπα) πρέπει να έχουν ενεργό ΚΑΔ παραγωγής κινηματογραφικών ταινιών και να μην εξαρτώνται από επιχειρήσεις ραδιοτηλεοπτικών μεταδόσεων, κρατικές ή ιδιωτικές.

Οι σκηνοθέτες/τιδες, για όλα τα Προγράμματα πλην του προγράμματος ΜΕΙΟΨΗΦΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΗ, πρέπει να έχουν ελληνική ιθαγένεια ή να είναι πολίτες της Ευρωπαικής Ένωσης με φορολογική ταυτότητα στην Ελλάδα.

Στο στάδιο ΓΡΑΦΗ (ανεξαρτήτως προγράμματος) δικαίωμα υποβολής έχουν παραγωγοί και σεναριογράφοι. Σε περίπτωση που οι σεναριογράφοι δεν διαθέτουν τον αντίστοιχο ΚΑΔ, οφείλουν να εξασφαλίσουν παραγωγό πριν από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης. Οι σεναριογράφοι, ειδικά για το Στάδιο ΓΡΑΦΗ, πρέπει να έχουν ελληνική ιθαγένεια ή να είναι πολίτες της Ευρωπαικής Ένωσης με φορολογική ταυτότητα στην Ελλάδα.

Στο πρόγραμμα ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ δικαίωμα υποβολής έχουν παραγωγοί και σκηνοθέτες/τιδες. Η συμμετοχή παραγωγού είναι προαιρετική κατά την υποβολή της πρότασης, αλλά είναι υποχρεωτική η εξασφάλισή του/ της πριν από τη λήξη της περιόδου προέγκρισης.

Σχέδια παραγωγών που έχουν αθετήσει συμβατικές υποχρεώσεις τους προς το ΕΚΚ από προηγούμενά τους έργα (ενδεικτικά και όχι αποκλειστικά: παράδοση υλικών ταινίας, ολοκλήρωση απολογισμού, απόδοση εκκαθαρίσεων εκμετάλλευσης, κλπ.) θεωρούνται μη επιλέξιμα και δεν αξιολογούνται μέχρι να ανταποκριθούν και αποκαταστήσουν ή ρυθμίσουν πλήρως τις συμβατικές τους υποχρεώσεις.

Περιορισμοί υποβολής

Σχέδιο που απορρίφθηκε κατά την αξιολόγησή του σ’ ένα από τα προγράμματα ή στάδια προγράμματος του ΕΚΚ (ΓΡΑΦΗ, DEVELOPMENT, ΠΑΡΑΓΩΓΗ) μπορεί, αφού βελτιωθεί, να υποβληθεί ξανά για αξιολόγηση, στο ίδιο στάδιο με νέα αίτηση, για μία (1) μόνο φορά.

Έργο που απορρίφθηκε κατά την αξιολόγησή του στο πρόγραμμα ΕΤΟΙΜΗ ΤΑΙΝΙΑ δεν μπορεί να υποβληθεί ξανά για αξιολόγηση.

Κάθε παραγωγός επιτρέπεται να έχει σε προέγκριση κατ’ ανώτατο πέντε (5) σχέδια μεγάλου μήκους σε οποιοδήποτε πρόγραμμα.

Κάθε παραγωγός δικαιούται να καταθέσει τόσες αιτήσεις, όσες απομένουν για να καλύψει τον αριθμό των σχεδίων που επιτρέπονται ανά παραγωγό.

Κάθε σκηνοθέτης/τιδα επιτρέπεται να συμμετέχει σε μέχρι δύο (2) σχέδια σε στάδιο παραγωγής (όλων των προγραμμάτων), εκ των οποίων μέχρι ένα (1) να είναι σε σύμβαση. Επιπλέον επιτρέπεται να συμμετέχει σε μέχρι ένα σχέδιο σε στάδιο ΓΡΑΦΗ ή DEVELOPMENT. Διευκρινίζεται ότι τα προγράμματα Παραγωγής είναι τα εξής: ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ, ΠΡΩΤΗ ΤΑΙΝΙΑ-ΠΑΡΑΓΩΓΗ, ΒΑΣΙΚΟ-ΠΑΡΑΓΩΓΗ, MICRO-BUDGET, ΜΕΙΟΨΗΦΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΗ.

Κάθε σκηνοθέτης/ιδα ανεξάρτητα από το αν καταθέτει αίτηση με ίδιο ή διαφορετικό παραγωγό ή αναλαμβάνει ο ίδιος/η ίδια την παραγωγή του έργου, δικαιούται να καταθέσει τόσες αιτήσεις, όσες απομένουν για να καλύψει τον αριθμό των σχεδίων που επιτρέπονται ανά σκηνοθέτη/ιδα (2 Παραγωγή +1 Γραφή ή Development).

Κάθε σεναριογράφος που δεν εμπίπτει στους παραπάνω περιορισμούς επιτρέπεται να συμμετέχει ταυτόχρονα σε όσα σχέδια επιθυμεί.

Κάθε σχέδιο μπορεί να υποβληθεί μόνο σε ένα πρόγραμμα ανά περίοδο.

Μη αυτοτελή σχέδια ή σχέδια που αφορούν επεισόδια σειράς δεν γίνονται δεκτά.

Γενικοί όροι

  1. Τα σχέδια που κατατίθενται ανά περιόδους εξετάζονται εντός τεσσάρων μηνών από την προβλεπόμενη καταληκτική ημερομηνία υποβολής. Σε περιπτώσεις ανωτέρας βίας η χρονική δέσμευση μπορεί να μεταβληθεί και το ΕΚΚ οφείλει να μεριμνήσει ώστε ο χρόνος παράτασης της εξέτασης των σχεδίων να είναι ο ελάχιστος.
  2. Η ισχύς της απόφασης αρχίζει από την ανάρτηση της προέγκρισης ή έγκρισης στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ. Όπου απαιτείται η υπογραφή σύμβασης, ο/η δικαιούχος μετά από έγγραφη πρόσκληση έχει την υποχρέωση το αργότερο εντός τριών μηνών να προσκομίσει όλα τα απαιτούμενα έγραφα για την υπογραφή της. Σε αντίθετη περίπτωση η έγκριση παύει να ισχύει. Το ΕΚΚ θα μεριμνά ώστε η σχετική σύμβαση να συντάσσεται και να υπογράφεται ει δυνατόν εντός τριών μηνών από την παρέλευση της ανωτέρω τρίμηνης προθεσμίας. Τα προβλεπόμενα χρονοδιαγράμματα για τις υποχρεώσεις των συμβαλλομένων, όπως αυτά ορίζονται στον παρόντα Κανονισμό, αρχίζουν από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης.
  3. Οι αιτούντες που καταθέτουν φάκελο υποψηφιότητας στα Προγράμματα Χρηματοδότησης του παρόντος Κανονισμού αποδέχονται ανεπιφύλακτα τους όρους του Κανονισμού, τις διαδικασίες και τα αποτελέσματα της αξιολόγησης που γίνεται από τα αρμόδια όργανα του ΕΚΚ.
  4. Ο αριθμός των έργων που θα χρηματοδοτηθούν, καθώς και το ύψος των χρηματοδοτήσεων, εξαρτώνται άμεσα από την οικονομική δυνατότητα του ΕΚΚ.
  5. Οι χρηματοδοτήσεις ή επιδοτήσεις των σχεδίων ή των κινηματογραφικών έργων αποφασίζονται από τη Διεύθυνση Ανάπτυξης και Παραγωγής στο πλαίσιο της πολιτικής που διαμορφώνεται από το Δ.Σ. του ΕΚΚ. Οι αποφάσεις της Διευθύνσεως ελέγχονται από τον Γενικό Διευθυντή ως προς την τήρηση των όρων που προβλέπονται στον παρόντα Κανονισμό και τη νομιμότητα της διαδικασίας επιλογής που ακολουθήθηκε και επικυρώνονται από το Δ.Σ. μετά από σχετική εισήγησή του (Ν.3905/2010).
  6. Ο/Η παραγωγός οφείλει να ενημερώσει γραπτώς και εγκαίρως τη Διεύθυνση Ανάπτυξης και Παραγωγής σε περίπτωση που πρέπει αιτιολογημένα να πραγματοποιηθούν γυρίσματα μετά την υποβολή της πρότασης και πριν από την ενδεχόμενη έγκριση του οριστικού φακέλου παραγωγής. Σε περίπτωση έγκρισης της πρότασης οι σχετικές δαπάνες μπορούν να είναι επιλέξιμες.
  7. Για τα έργα τα οποία υποστηρίζονται από το ΕΚΚ με οποιονδήποτε τρόπο, το ΕΚΚ διατηρεί το δικαίωμα να τα προβάλλει για πολιτιστικούς, μη κερδοσκοπικούς σκοπούς, με τη σύμφωνη γνώμη παραγωγού και σκηνοθέτη/τιδος.
  8. Χρηματοδοτήσεις που προέρχονται από χορηγίες, δωρεές, προπωλήσεις δικαιωμάτων (MG), γίνονται αποδεκτές στο οριστικό χρηματοδοτικό πλάνο με την προϋπόθεση κατάθεσης των αντίστοιχων ανά περίπτωση αποδεικτικών εγγράφων. Για την απόδειξη των χορηγιών κατά τη φάση του απολογισμού, απαιτείται η έκδοση παραστατικού σύμφωνα με τις κείμενες φορολογικές διατάξεις. Τα ιδιωτικά συμφωνητικά χρηματοδότησης που υπογράφει ο/η παραγωγός με τους λοιπούς συμπαραγωγούς ή χρηματοδότες γίνονται δεκτά υπό την προϋπόθεση ότι σε αυτά αναφέρονται λεπτομερώς τα εξής:
    • Ημερομηνία και τόπος σύναψης του συμφωνητικού.
    • Διάρκεια ισχύος του συμφωνητικού.
    • Ακριβής και λεπτομερής αναφορά όλων των στοιχείων των συμβαλλομένων, συμπεριλαμβανομένων στοιχείων της φορολογικής τους κατοικίας.
    • Ύψος προϋπολογισμού παραγωγής
    • Ακριβής και λεπτομερής περιγραφή της συμμετοχής εκάστου/στης στη χρηματοδότηση του έργου.
    • Κατανομή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος του έργου.
    • Κατανομή των καθαρών εισπράξεων σε ποσοστό, σε μέσα εκμετάλλευσης, σε αγορές (γεωγραφικά).
    • Δεσμευτικός καθορισμός (ονομαστικά) των υπόχρεων κάλυψης ενδεχόμενων υπερβάσεων του προϋπολογισμού παραγωγής.
  9. Οι κεφαλαιοποιήσεις των αμοιβών των συντελεστών ενός σχεδίου είναι αποδεκτές ως πηγές χρηματοδότησης. Το άθροισμα των κεφαλαιοποιήσεων των αμοιβών σεναριογράφου, σκηνοθέτη/τιδος και παραγωγού δεν μπορεί να υπερβαίνει το 20% του συνολικού προϋπολογισμού του έργου. Η κεφαλαιοποίηση εισφοράς χρήσης ιδιόκτητου μηχανο-τεχνικού εξοπλισμού του/της παραγωγού γίνεται αποδεκτή υπό την προϋπόθεση να συμπεριλαμβάνεται στον οριστικό φάκελο του σχεδίου αποδεικτικό κτήσης καταχωρημένο στα βιβλία της εταιρείας. Η κεφαλαιοποίηση εισφοράς υπηρεσιών από τον/την παραγωγό γίνεται αποδεκτή υπό την προϋπόθεση να συμπεριλαμβάνεται αναλυτική κατάσταση εργασιών, εργατοωρών και κοστολόγηση αυτών με τις επικρατούσες τιμές της αγοράς. Οι κεφαλαιοποιήσεις εισφερόμενων μηχανήματων ή/και υπηρεσιών τρίτων, που συμμετέχουν ως συμπαραγωγοί, γίνονται δεκτές. Τα εισφερόμενα μηχανήματα ή/και υπηρεσίες θα πρέπει να αναφέρονται ρητά με τα αντίστοιχα επί μέρους ποσά στο συμφωνητικό μεταξύ παραγωγού και εισφέροντος συμπαραγωγού. Η εισφορά μετρητών γίνεται αποδεκτή με την προϋπόθεση να συμπεριλαμβάνεται αποδεικτικό τραπεζικού λογαριασμού (bank statement) του χρηματοδότη που να επιβεβαιώνει ότι το ποσό είναι διαθέσιμο. Μετά την έγκριση του οριστικού χρηματοδοτικού πλάνου δεν μπορεί να αυξηθεί το ύψος των κεφαλαιοποιήσεων.
  10. α) Το ΕΚΚ δύναται να αποδέχεται, κατά την κατάθεση του οριστικού φακέλου χρηματοδότησης, αιτήματα αιτούντων / αιτουσών προς αυτό για χρηματοδότηση κινηματογραφικών σχεδίων, για κατά προτεραιότητα ανάκτηση (recoupment) ποσών χρηματοδότησης από συγκεκριμένους χρηματοδότες, εφ’ όσον:
    • i) Η χρηματοδότηση της ταινίας από το ΕΚΚ δεν υπερβαίνει το 35% του συνολικού προϋπολογισμού της.
    • ii) Διασφαλίζεται με τον τρόπο αυτό η βιωσιμότητα ολοκλήρωσης του σχεδίου σύμφωνα με το χρηματοδοτικό πλάνο που κατατέθηκε.
    • iii) Οι υπόλοιποι συμπαραγωγοί και χρηματοδότες της ταινίας που κατέχουν ποσοστό εκμετάλλευσης, συμπεριλαμβανομένων των προνομιακά κατατασσόμενων, αποδέχονται την προτεινόμενη σειρά κατάταξης και τον όρο, όπως ορίζεται στην παράγραφο 10 (β) κατωτέρω, περί απώλειας προνομίων σε περίπτωση προς τα κάτω απόκλισης των δαπανών του εγκεκριμένου προϋπολογισμού κατά ποσοστό που υπερβαίνει το 10%.
    • iv) Με τη συμφωνία περί προνομιακής αποπληρωμής να διασφαλίζεται ότι ο χρηματοδότης / η χρηματοδότρια που αποπληρώνεται προνομιακά δεν θα λαμβάνει, μετά την προνομιακή αποπληρωμή του/της, ποσοστό επί των εσόδων της ταινίας μέχρι να αποπληρωθούν και οι υπόλοιπες τάξεις χρηματοδοτών/συμπαραγωγών. Μετά την αποπληρωμή όλων των τάξεων, όλοι οι χρηματοδότες/συμπαραγωγοί θα λαμβάνουν συμμέτρως ποσοστό των εσόδων της ταινίας ανάλογα με το ποσοστό ιδιοκτησίας εκάστου και τα ειδικότερα οριζόμενα στην συμφωνία εκμετάλλευσης.
    • β) Για την εφαρμογή της προνομιακής αποπληρωμής θα πρέπει να βεβαιώνεται από την έκθεση ορκωτού λογιστή, κατά τον απολογισμό της ταινίας, ότι ο κατατεθείς προϋπολογισμός, που περιλαμβάνει και την επένδυση του αιτούντος / της αιτούσας την προνομιακή ικανοποίηση, τηρήθηκε και ότι τα κονδύλια του προϋπολογισμού δαπανήθηκαν για τις ανάγκες της ταινίας. Εάν η προς τα κάτω απόκλιση των δαπανών του εγκεκριμένου προϋπολογισμού υπερβαίνει το 10%, οι προνομιακά κατατασσόμενοι χρηματοδότες θα χάνουν έναντι του ΕΚΚ την προνομιακή κατάταξη.
  11. Αιτήσεις που δεν είναι ορθά συμπληρωμένες ή/και δεν περιέχουν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά είναι μη επιλέξιμες προς αξιολόγηση. Οι μη επιλέξιμες αιτήσεις δεν προσμετρώνται στον μέγιστο αριθμό υποβολών της ίδιας πρότασης.
  12. Όλα τα καλλιτεχνικά περιεχόμενα του φακέλου υποψηφιότητας θα πρέπει να υποβάλλονται στην ελληνική γλώσσα.
  13. Ένα σχέδιο πριμοδοτείται ως animation μόνο εφόσον υλοποιείται με τεχνική animation σε ποσοστό κατ’ ελάχιστον 80% της διάρκειάς του.
  14. Αλλαγές/επικαιροποιήσεις σε υποβληθείσα πρόταση (σχέδιο) μπορούν να γίνουν έως και την καταληκτική ημερομηνία υποβολής της περιόδου που κατατέθηκε. Δεν γίνονται δεκτές αλλαγές ή επικαιροποιήσεις στον κατατεθειμένο φάκελο μετά τη λήξη της ημερομηνίας υποβολής σχεδίων. Αλλαγή σκηνοθέτη/τιδος ή σεναριογράφου μετά την απόφαση (προ)έγκρισης δεν γίνεται αποδεκτή. Η προσθήκη συν-σκηνοθέτη/τιδος ή συν-σεναριογράφου δεν είναι αποδεκτή στα προγράμματα Παραγωγής.
  15. Τροποποιήσεις των όρων των ιδιωτικών συμφωνητικών που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο του παρόντος Κανονισμού Προγραμμάτων Χρηματοδότησης δύνανται να γίνουν δεκτές κατόπιν εγγράφου αιτήματος των συμβαλλομένων προς τη Διεύθυνση Ανάπτυξης και Παραγωγής του ΕΚΚ, και μετά από απόφαση της Διοίκησης.
  16. Οι παραγωγοί των ταινιών που επιδοτούνται από πρόγραμμα του ΕΚΚ δεσμεύονται να ενσωματώσουν τη φράση ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ καθώς και το λογότυπο του ΕΚΚ:
    • στους τίτλους του έργου σε οποιαδήποτε μορφή
    • σε κάθε έντυπο ή ηλεκτρονικό υλικό που θα παραχθεί σχετικά με το έργο
    • στο διαφημιστικό υλικό
    • Οι παραγωγοί που χρηματοδοτούνται έναντι ποσοστού στο έργο δεσμεύονται να ενσωματώσουν τη φράση ΜΙΑ ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ καθώς και το λογότυπο του ΕΚΚ:
      • στους τίτλους του έργου σε οποιαδήποτε μορφή
      • σε κάθε έντυπο ή ηλεκτρονικό υλικό που θα παραχθεί σχετικά με το έργο
      • στο διαφημιστικό υλικό
  17. Κάθε υποβληθέν σχέδιο εξετάζεται από τρεις αναγνώστες/ τριες και ο κάθε αναγνώστης/τρια δε γνωρίζει ποιοι άλλοι δύο αξιολογούν το ίδιο σχέδιο με αυτόν/ήν. Τα ονόματα των τριών αναγνωστών/τριών του κάθε σχεδίου δεν είναι κοινοποιήσιμα στους/στις υποψήφιους/ες, ώστε να ενισχυθεί το αμερόληπτο και αδιάβλητο της διαδικασίας και να μπορούν οι αναγνώστες/τριες να κάνουν την αξιολόγηση τους απρόσκοπτα και χωρίς παρεμβάσεις. Για τα προγράμματα MICRO BUDGET και ΕΤΟΙΜΗ ΤΑΙΝΙΑ, συστήνονται τριμελείς επιτροπές, τα μέλη των οποίων προέρχονται από την ίδια δεξαμενή αναγνωστών/τριών.

    Οι αναγνώστες/τριες εξετάζουν και αξιολογούν τους φακέλους υποψηφιότητας των σχεδίων με βάση τα βαθμολογικά κριτήρια, όπως αυτά έχουν οριστεί ξεχωριστά για κάθε πρόγραμμα. Η Διεύθυνση Ανάπτυξης και Παραγωγής δύναται να αναθέτει στους/ στις αναγνώστες/τριες προτάσεις από διαφορετικά προγράμματα, με την προϋπόθεση ότι τηρούνται τα ασυμβίβαστα που ορίζει η σύμβαση τους. Συγκεκριμένα: Ο/η Αναγνώστης/τρια οφείλει να απέχει από την αξιολόγηση πρότασης δηλώνοντας αυτό εξ αρχής κατά την ανάθεσή της στις ακόλουθες περιπτώσεις:

    α. Όταν του/της ανατίθεται προς αξιολόγηση πρόταση, που έχει υποβληθεί στο πλαίσιο προγράμματος, στο οποίο συμμετέχει και ο/η ίδιος/α με οποιοδήποτε τρόπο, δηλαδή είτε έχει υποβάλει πρόταση είτε έχει πάρει προέγκριση ή οριστική έγκριση, ή το ιδιωτικό συμφωνητικό χρηματοδότησης που έχει υπογράψει με το ΕΚΚ είναι σε εξέλιξη.

    β. Όταν είναι σύζυγος ή συγγενής εξ αίματος ή εξ αγχιστείας, κατ’ ευθεία μεν γραμμή απεριορίστως, εκ πλαγίου δε έως και τέταρτου βαθμού, με κάποιον/α από τους/τις υποψηφίους/ες που αξιολογεί.

    γ. Όταν συνδέεται η αξιολόγηση της υποψήφιας πρότασης με ικανοποίηση προσωπικού του/της συμφέροντος.

    Ο μέσος όρος που προκύπτει από τις τρεις βαθμολογίες του κάθε σχεδίου, λαμβάνεται υπόψιν από την Διεύθυνση Ανάπτυξης και Παραγωγής, σύμφωνα με τα όσα ορίζει ο Κανονισμός για το κάθε πρόγραμμα.

    Σε περίπτωση που υπάρχει διαφορά 40 βαθμών και άνω (στην κλίμακα των 100) ανάμεσα στις βαθμολογίες που έχει λάβει ένα σχέδιο από τουλάχιστον δύο από τους/τις τρεις αναγνώστες/τριες, το σχέδιο ανατίθεται για αξιολόγηση και σε τέταρτο/η αναγνώστη/τρια και ο τελικός μέσος όρος του σχεδίου προκύπτει υπολογίζοντας μόνο τις αξιολογήσεις των τριών αναγνωστών/τριών με την πλησιέστερη βαθμολογία. Στις περιπτώσεις που υπάρχει αδυναμία να υπολογιστεί μέσος όρος μεταξύ των τριών πλησιέστερων βαθμολογιών επειδή οι τρεις υψηλότερές και οι τρεις χαμηλότερες βαθμολογίες είναι εξίσου πλησιέστερες, ο μέσος όρος προκύπτει από τη βαθμολογία και των τεσσάρων αναγνωστών/τριών.

Ορισμοί

«Σχέδιο» είναι κάθε μεμονωμένη πρόταση που αφορά αυτοτελές κινηματογραφικό έργο, η οποία κατατίθεται ως υποψήφια για χρηματοδότηση σε κάθε ένα από τα χρηματοδοτικά στάδια των Προγραμμάτων του ΕΚΚ.

«Treatment» είναι το αφηγηματικό κείμενο όπου περιγράφεται χωρίς διαλόγους η βασική πλοκή της σχεδιαζόμενης ταινίας (κυρίως δράσεις και γεγονότα) από την αρχή έως το τέλος της, με τη χρονολογική σειρά που αυτή θα αποτυπώνεται στην ταινία. Η έκταση του treatment σχεδίων μεγάλου μήκους είθισται να είναι 10-20 σελίδες.

«Σενάριο» είναι το κείμενο με το οποίο περιγράφεται το σύνολο των σκηνών που περιλαμβάνονται σε ένα κινηματογραφικό έργο, με κάθε λεπτομέρεια που αφορά τον χώρο και τον χρόνο που εξελίσσονται, καθώς και τα δρώμενα σε αυτές, συμπεριλαμβανομένων των διαλόγων και των αφηγήσεων (εφόσον υπάρχουν) που αναπτύσσονται από τους συμμετέχοντες στο έργο. Η έκταση των σεναρίων για ταινίες μεγάλου μήκους είθισται να είναι άνω των 60 σελίδων. Η αποτύπωση του σεναρίου οφείλει να είναι σύμφωνη με τη διεθνώς αναγνωρισμένη μορφολογία του κειμένου, που ορίζει συγκεκριμένα διαστήματα, αποστάσεις, στοιχίσεις και γραμματοσειρά.

«Logline» είναι η συμπύκνωση του συνόλου της ιστορίας και της σύγκρουσης του ήρωα (εφόσον υπάρχει) σε μέχρι δύο προτάσεις.

«Mood board» είναι μία σύνθεση οπτικών στοιχείων (κολλάζ) που απεικονίζουν την προσδοκώμενη ατμόσφαιρα/ αισθητική της ταινίας.

«Παραγωγός» είναι το φυσικό ή νομικό πρόσωπο που έχει αποκτήσει τα δικαιώματα περιουσιακής φύσεως του υπό παραγωγή έργου, συγκεντρώνει τους πόρους που απαιτούνται και έχει την οικονομική και την οργανωτική ευθύνη για την ολοκλήρωση της παραγωγής του.

«Συμπαραγωγός» είναι το φυσικό ή νομικό πρόσωπο που συμμετέχει με χρηματοδοτήσεις στην παραγωγή του έργου και αποκτά μέρος των δικαιωμάτων εκμετάλλευσης και ιδιοκτησίας του έργου, διατηρώντας ταυτόχρονα μέρος των οργανωτικών ευθυνών της παραγωγής.

«Εντεταλμένος Παραγωγός» –σε περιπτώσεις συμπαραγωγών– είναι το φυσικό ή νομικό πρόσωπο που έχει την πλήρη συμβατική εξουσιοδότηση από όλους τους συμπαραγωγούς ενός κινηματογραφικού έργου να οργανώσει και να ολοκληρώσει την παραγωγή του.

«Χρηματοδότης» είναι το φυσικό ή νομικό πρόσωπο που χρηματοδοτεί την παραγωγή ενός έργου και αποκτά δικαιώματα εκμετάλλευσης.

«Εκτελεστής Παραγωγός» είναι το φυσικό ή νομικό πρόσωπο στο οποίο ο/η παραγωγός αναθέτει την εκτέλεση της σχεδιασμένης παραγωγής ενός έργου και αμείβεται απ’ αυτόν. Ο/Η εκτελεστής παραγωγός δεν κατέχει δικαιώματα περιουσιακής φύσεως επί του έργου, ούτε είναι υπεύθυνος για τη χρηματοδότηση της παραγωγής.

«Σχέδια για παιδικό ή/και εφηβικό κοινό» είναι τα σχέδια που απευθύνονται πρωτίστως και όχι συμπληρωματικά σε παιδικό ή/ και εφηβικό κοινό. Τα σχέδια αυτά πρέπει να είναι παιδικής ή/ και εφηβικής θεματολογίας, να προσδιορίζουν το ηλικιακό εύρος του κοινού στο οποίο απευθύνονται και να έχουν κεντρικό ήρωα ηλικίας μέχρι 18 ετών. Η οπτική ματιά της αφήγησης είθισται να προέρχεται από τον κόσμο των ανηλίκων. Το σχέδιο πρέπει να μην προωθεί τη βία, τον ρατσισμό, τον σεξισμό ή τη μη αποδοχή της διαφορετικότητας.

Μεταβατικές διατάξεις

Ο παρών Κανονισμός Προγραμμάτων Χρηματοδότησης, με την ανακοίνωση του καταργεί τον προηγούμενο.

Οι παραγωγοί των προτάσεων που εγκρίθηκαν στο Πρόγραμμα Ανάπτυξης Παραγωγικού Σχεδίου- Development του Κανονισμού που δημοσιεύτηκε τον Ιανουάριο του 2013, εφόσον εκπληρώσουν τις συμβατικές υποχρεώσεις του προγράμματος, μπορούν εάν το επιθυμούν να υποβάλλουν προς αξιολόγηση την πρόταση τους σε ένα από τα προγράμματα παραγωγής του τρέχοντος Κανονισμού. Σε περίπτωση προέγκρισης, η περίοδος ισχύος της ορίζεται σε 36 μήνες- όσο και για τα σχέδια που έχουν περάσει από το Στάδιο DEVELOPMENT του παρόντος Κανονισμού.

Οι παραγωγοί πρότασης που εγκρίθηκε στο Πρόγραμμα Ανάπτυξης Παραγωγικού Σχεδίου-Development του Κανονισμού που δημοσιεύτηκε τον Ιανουάριο του 2013, σε περίπτωση προέγκρισης του ίδιου σχεδίου σε πρόγραμμα παραγωγής του τρέχοντος Κανονισμού, δεν έχουν δικαίωμα εκταμίευσης χρηματοδότησης για ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΟΡΙΣΤΙΚΟΥ ΦΑΚΕΛΟΥ.

Σχέδιο που έχει εξεταστεί στο πλαίσιο αξιολόγησης του Κανονισμού που δημοσιεύτηκε τον Ιανουάριο του 2013, μπορεί να υποβληθεί άλλη μία (1) φορά με τους όρους του παρόντος Κανονισμού – ανεξαρτήτως αριθμού προηγούμενων υποβολών.

Παραγωγοί ταινιών μικρού μήκους που προεγκρίθηκαν με τον Κανονισμό που είχε δημοσιευτεί τον Ιανουάριο του 2013 και για τις οποίες δεν έχει κατατεθεί φάκελος απολογισμού μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος, μπορούν εφόσον το επιθυμούν να καταθέσουν αντί αυτού, έκθεση Ορκωτού Ελεγκτή σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο κεφάλαιο ΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ του Προγράμματος ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ του παρόντος Κανονισμού. Για τα ήδη συμβασιοποιημένα σχέδια απαιτείται αίτηση τροποποίησης του συμφωνητικού με το ΕΚΚ, ως προς τους όρους που αφορούν τον απολογισμό.

Παραγωγοί σχεδίων που προεγκρίθηκαν στο πλαίσιο του Προγράμματος Κινήτρων για Προσέλκυση Ξένων Παραγωγών στην Ελλάδα με μειοψηφική συμμετοχή Έλληνα συμπαραγωγού με του Κανονισμού που είχε δημοσιευτεί τον Ιανουάριο του 2013 και για τα οποία δεν έχει κατατεθεί φάκελος απολογισμού μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος, μπορούν εφόσον το επιθυμούν να καταθέσουν αντί αυτού, έκθεση Ορκωτού Ελεγκτή σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο Πρόγραμμα ΜΕΙΟΨΗΦΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΗ του παρόντος Κανονισμού (Κατηγορίες Α1/Β1). Για τα ήδη συμβασιοποιημένα σχέδια απαιτείται αίτηση τροποποίησης του συμφωνητικού με το ΕΚΚ, ως προς τους όρους που αφορούν τον απολογισμό.

Οι παραγωγοί πρότασης που έχει λάβει προέγκριση χρηματοδότησης στο Πρόγραμμα για Νέους Σκηνοθέτες του Κανονισμού που δημοσιεύτηκε τον Ιανουάριο του 2013 και δεν έχουν λάβει χρηματοδότηση από το ΕΚΚ στο πρόγραμμα Ανάπτυξης Παραγωγικού Σταδίου- Development ή στο Γ στάδιο του Προγράμματος Συγγραφή σεναρίου- Development [Γ. Στάδιο Συγγραφής Σεναρίου (τελική γραφή) – Φάκελος Υποψηφιότητας για Χρηματοδότηση Παραγωγής (Development)] του προαναφερόμενου Κανονισμού, μπορούν να αιτηθούν χρηματοδότηση της Ανάπτυξης παραγωγικού σχεδίου – development μέχρι του ποσού των 12.500 €. Το συνολικό ποσό της χρηματοδότησης της Aνάπτυξης παραγωγικού σχεδίου – development θα αποτελεί μέρος του προεγκεκριμένου ποσού χρηματοδότησης της παραγωγής.

Παράρτημα 1: δικαιολογητικά για την υπογραφή της σύμβασης με το ΕΚΚ

ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ
Ατομική Επιχείρηση
  • α) ενιαίο πιστοποιητικό δικαστικής φερεγγυότητας από το Πρωτοδικείο
  • β) γενικό πιστοποιητικό από ΓΕΜΗ
ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ
Εταιρείες (Ο.Ε., Ε.Ε., Α.Ε., Ι.Κ.Ε. κτλ)
  • α) καταστατικό της εταιρείας και τυχόν τροποποιήσεις του ή πρόσφατη κωδικοποίηση
  • β) γενικό πιστοποιητικό της εταιρείας από ΓΕΜΗ
  • γ) πιστοποιητικό ισχύουσας εκπροσώπησης από ΓΕΜΗ
  • δ) ενιαίο πιστοποιητικό δικαστικής φερεγγυότητας από το Πρωτοδικείο
ΑΜΚΕ & Σωματεία
  • α) καταστατικό της εταιρείας και τυχόν τροποποιήσεις του ή πρόσφατη κωδικοποίηση
  • β) ενιαίο πιστοποιητικό δικαστικής φερεγγυότητας από το Πρωτοδικείο
Κοιν.Σ.Επ
  • α) καταστατικό της εταιρείας και τυχόν τροποποιήσεις του ή πρόσφατη κωδικοποίηση
  • β) βεβαίωση εγγραφής στο Μητρώο Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας (στο εξής Μητρώο)
  • γ) πιστοποιητικό περί μεταβολών του καταστατικού από το Μητρώο
  • δ) Πρακτικό της Διοικούσας Επιτροπής περί συγκρότησής της σε σώμα, απονομής αξιωμάτων και παροχής εξουσιοδότησης
  • ε) βεβαίωση της καταχώρησης της Νέας Διοικούσας Επιτροπής στο Μητρώο
  • στ) ενιαίο πιστοποιητικό δικαστικής φερεγγυότητας από το Πρωτοδικείο

* Όλα τα πιστοποιητικά πρέπει να είναι πρόσφατης ημερομηνίας.

Παράρτημα 2: υποδείγματα

Υπόδειγμα Α

Δηλώνω και βεβαιώνω ότι:

α) Αποδέχομαι ανεπιφύλακτα την συνημμένη σειρά κατάταξης / αποπληρωμής των συμπαραγωγών/χρηματοδοτών της ταινίας ………………………………….

β) Αποδέχομαι τον όρο του άρθρου 10 παρ. (β) του Κανονισμού Χρηματοδοτικών Προγραμμάτων του ΕΚΚ, βάσει του οποίου «Για την εφαρμογή της προνομιακής αποπληρωμής θα πρέπει να βεβαιώνεται από την έκθεση ορκωτού λογιστή, κατά τον απολογισμό της ταινίας, ότι ο κατατεθείς προϋπολογισμός, που περιλαμβάνει και την επένδυση του αιτούντος / της αιτούσας την προνομιακή ικανοποίηση, τηρήθηκε και ότι τα κονδύλια του προϋπολογισμού δαπανήθηκαν για τις ανάγκες της ταινίας. Εάν η προς τα κάτω απόκλιση των δαπανών του εγκεκριμένου προϋπολογισμού υπερβαίνει το 10%, οι προνομιακά κατατασσόμενοι χρηματοδότες θα χάνουν έναντι του ΕΚΚ την προνομιακή κατάταξη.»

Οι ανωτέρω όροι υπερισχύουν κάθε συμβατικού όρου, συμφωνίας ή δήλωσης που έχει συναφθεί και/ή ισχύει μεταξύ των συμπαραγωγών και/ή χρηματοδοτών του έργου.

Ο δηλών / βεβαιών

I hereby declare and affirm that:

a) I unconditionally accept the attached ranking of co-producers/financers of the f ilm ………………………………….

b) I unconditionally accept the clause of art. 10 para. (b) of the Greek Film Centre Funding Programme Regulations, according to which: “For the application of the preferential repayment ranking, it should be certified by the certified public accountant’s report, during the film’s financial reporting, that the originally submitted budget, which includes the investment of the applicant for preferential repayment, has been followed and that the budget funds have been disbursed for the film’s needs. If the downward deviation of the expenditure in comparison to the approved budget exceeds 10%, the preferentially raked financers shall lose their privileged ranking in relation to the Greek Film Centre.”

The above terms supersede any contractual clause, agreement or declaration entered into and/or in force between the f ilm’s co-producers and/or financers.

The declaring / affirming party

Υπόδειγμα Β

Δηλώνω και βεβαιώνω ότι αποδέχομαι ανεπιφύλακτα την συνημμένη σειρά κατάταξης / αποπληρωμής των συμπαραγωγών/χρηματοδοτών της ταινίας ………………………………….

Οι ανωτέρω όροι υπερισχύουν κάθε συμβατικού όρου, συμφωνίας ή δήλωσης που έχει συναφθεί και/ή ισχύει μεταξύ των συμπαραγωγών και/ή χρηματοδοτών του έργου.

Ο δηλών / βεβαιών

I hereby declare and affirm that I unconditionally accept the attached ranking of co-producers/financers of the film ………………………………….

The above terms supersede any contractual clause, agreement or declaration entered into and/or in force between the f ilm’s co-producers and/or financers.

The declaring / affirming party