Χρηματοδοτικά προγράμματα Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας — Συχνές ερωτήσεις
Οι αιτήσεις θα υποβάλλονται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-services. Για την έναρξη της υποβολής αιτήσεων στα Προγράμματα του ΤΑΑ, θα υπάρξει σχετική ανακοίνωση.
Όχι, η ύπαρξη παραγωγού είναι υποχρεωτική κατά το στάδιο της υποβολής στο σύνολο των Προγραμμάτων του ΤΑΑ.
Ναι, με την προϋπόθεση ότι έχετε ενεργό ΚΑΔ παραγωγής κινηματογραφικών ταινιών, είστε εγγεγραμμένος/η στο οικείο Επιμελητήριο και δεν εξαρτάστε από επιχειρήσεις ραδιοτηλεοπτικών μεταδόσεων, κρατικές ή ιδιωτικές.
Όλες, με την προϋπόθεση ότι έχουν ενεργό ΚΑΔ παραγωγής κινηματογραφικών ταινιών, είναι εγγεγραμμένες στον αντίστοιχο φορέα ή στο οικείο Επιμελητήριο και δεν εξαρτώνται από επιχειρήσεις ραδιοτηλεοπτικών μεταδόσεων, κρατικές ή ιδιωτικές.
Ναι, εφόσον η αίτηση υποβληθεί από παραγωγό (Νομικό ή Φυσικό πρόσωπο), πολίτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης με έδρα ή παράρτημα στην Ελλάδα.
Όχι.
Όχι.
Όχι. Σχέδιο που έχει κατατεθεί προς αξιολόγηση σε Πρόγραμμα Χρηματοδότησης της Διεύθυνσης Ανάπτυξης και Παραγωγής του ΕΚΚ και αναμένει αποτελέσματα, δεν μπορεί να κατατεθεί σε Πρόγραμμα του ΤΑΑ.
Ναι.
Όχι, κάθε σχέδιο μπορεί να κατατεθεί μόνο σε ένα Πρόγραμμα ανά περίοδο.
Όχι.
Σχέδιο που απορρίφθηκε μία φορά κατά την αξιολόγησή του σε Πρόγραμμα Χρηματοδότησης της Διεύθυνσης Ανάπτυξης και Παραγωγής του ΕΚΚ δύναται (αφού βελτιωθεί) να κατατεθεί ξανά για αξιολόγηση σε Πρόγραμμα ίδιου σταδίου (development ή παραγωγής) του ΤΑΑ, με νέα αίτηση και για μία μόνο ακόμη φορά.
Σχέδιο που απορρίφθηκε δύο φορές (δηλ. οριστικά) από Πρόγραμμα Χρηματοδότησης της Διεύθυνσης Ανάπτυξης και Παραγωγής δεν γίνεται δεκτό.
Κάθε σχέδιο, εάν απορριφθεί, μπορεί να επανακατατεθεί στο ίδιο Πρόγραμμα του ΤΑΑ για μία μόνο ακόμη φορά.
Ναι, θα προσμετρηθεί στον αριθμό των επιτρεπόμενων καταθέσεων. Στα Προγράμματα του ΤΑΑ η διαδικασία θεωρείται διαγωνιστική και το πρώτο στάδιο αξιολόγησης είναι η πληρότητα του φακέλου.
Μόνο για τα Χρηματοδοτικά Προγράμματα της Διεύθυνσης Ανάπτυξης και Παραγωγής του ΕΚΚ, η κατάθεση ελλιπούς φακέλου δεν θεωρείται απόρριψη και, επομένως, δεν προσμετράται στον αριθμό των επιτρεπόμενων καταθέσεων.
Όχι. Σχέδιο που απορρίφθηκε κατά την αξιολόγησή του (σε οποιοδήποτε στάδιο) από Πρόγραμμα του ΤΑΑ, ακόμα και μόνο μία φορά, δεν μπορεί να υποβληθεί σε Πρόγραμμα Χρηματοδότησης της Διεύθυνσης Ανάπτυξης και Παραγωγής του ΕΚΚ. Φυσικά, μπορεί να επανυποβληθεί στο ίδιο Πρόγραμμα του ΤΑΑ, άλλη μία μόνο φορά.
Ναι.
Ναι, εφόσον έχουν εκπληρωθεί όλες οι συμβατικές υποχρεώσεις στο Πρόγραμμα ΓΡΑΦΗ.
Το σχέδιο μπορεί να κατατεθεί σε Πρόγραμμα παραγωγής του ΤΑΑ (MICRO BUDGET – PLUS, CO-PRODUCTION WINDOW), εφόσον έχουν εκπληρωθεί όλες οι συμβατικές υποχρεώσεις στο Πρόγραμμα DEVELOPMENT (ΠΡΩΤΗ ΤΑΙΝΙΑ ή ΒΑΣΙΚΟ) στο πλαίσιο του Κανονισμού Προγραμμάτων Χρηματοδότησης της Διεύθυνσης Ανάπτυξης και Παραγωγής του ΕΚΚ.
Ναι.
Ναι, επιδοτείται συγκεκριμένος αριθμός ανά Πρόγραμμα ετησίως (βλ. Προσκλήσεις Προγραμμάτων).
Όχι, η επιλογή σχεδίων προκύπτει με βάση τη βαθμολογική τους κατάταξη.
Όχι.
Ναι.
Στο Προγράμματα MICRO BUDGET – SHORT, το οποίο απευθύνεται αποκλειστικά σε νέους/ες σκηνοθέτες/ιδες, υπάρχει πριμοδότηση 20 βαθμών για νέους/ες παραγωγούς.
Στο Προγράμμα MICRO BUDGET – PLUS υπάρχει πριμοδότηση 20 βαθμών για νέους/ες παραγωγούς ή πριμοδότηση 20 βαθμών για νέους/ες σκηνοθέτες/ιδες. Σχέδιο που έχει κατατεθεί από νέο/α παραγωγό και νέο/α σκηνοθέτη/ιδα λαμβάνει συνολικά τους 20 βαθμούς.
Ο/Η σκηνοθέτης/ιδα που δεν έχει σκηνοθετήσει ή συνσκηνοθετήσει ταινία μεγάλου μήκους (μυθοπλασίας ή ντοκιμαντέρ άνω των 60 λεπτών) ή περισσότερες από τρεις μικρού μήκους.
Όχι.
Ο/Η παραγωγός που έχει υπογράψει όχι περισσότερες από μία ταινία μεγάλου μήκους ή/και δύο μικρού μήκους.
Υπολογίζονται με βάση την υπογραφή του/της παραγωγού ως φυσικό πρόσωπο στους τίτλους της ταινίας και σε οποιοδήποτε έντυπο ή ηλεκτρονικό υλικό προώθησης της ταινίας ή συμμετοχής σε φεστιβάλ.
Όλα τα περιεχόμενα του φακέλου υποψηφιότητας (πλην των συμφωνητικών συμπαραγωγής και των αποδεικτικών εξασφαλισμένων χρηματοδοτήσεων) υποβάλλονται στην ελληνική γλώσσα, με εξαίρεση τα περιεχόμενα του φακέλου υποψηφιότητας του Προγράμματος ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ, τα οποία υποβάλλονται στην ελληνική και στην αγγλική γλώσσα.
Αλλαγές ή επικαιροποιήσεις σε υποβληθείσα πρόταση (σχέδιο) δύνανται να γίνουν έως και την καταληκτική ημερομηνία υποβολής της περιόδου στη διάρκεια της οποίας έγινε αρχικά η κατάθεση. Δεν γίνονται δεκτές αλλαγές ή επικαιροποιήσεις στον κατατεθειμένο φάκελο μετά τη λήξη της ημερομηνίας υποβολής σχεδίων.
Αλλαγή σκηνοθέτη/ιδας ή σεναριογράφου μετά την απόφαση έγκρισης επιδότησης δεν γίνεται αποδεκτή.
Όχι. Επιλέξιμα είναι τα σχέδια για τα οποία δεν έχει γίνει έναρξη εργασιών, πριν την έγκριση της πρότασης/αίτησης για ενίσχυση χρηματοδότησης.
Ναι, εφόσον το σχέδιο εμπίπτει στην κατηγορία «δύσκολο κινηματογραφικό έργο».
Σύμφωνα με τον ορισμό (περίπτωση (η) της παραγράφου 1 του άρθρου 2 περί ορισμών, του Ν.3905/2010 – ΦΕΚ 219/Α/23.12.2010), «Δύσκολο Οπτικοακουστικό Έργο» αναφορικά με τις χρηματοδοτήσεις ή επιδοτήσεις που χορηγεί το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, νοείται το κινηματογραφικό έργο το οποίο πληροί τουλάχιστον μία από τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
- ηα) Το μοναδικό πρωτότυπο είναι στην ελληνική γλώσσα. Χρήση μικρής ή περιορισμένης έκτασης άλλων γλωσσών δεν αναιρεί την πλήρωση της προϋπόθεσης αυτής,
- ηβ) Αποτελεί το πρώτο ή το δεύτερο έργο ενός σκηνοθέτη ή παραγωγού,
- ηγ) Αποτελεί έργο προϋπολογισμού έως πεντακόσιες χιλιάδες (500.000) ευρώ,
- ηδ) Αποτελεί ταινία μικρού μήκους ή έργο τεκμηρίωσης (ντοκιμαντέρ),
- ηε) Έχει περιορισμένες δυνατότητες εμπορικής εκμετάλλευσης.
Όχι, εφόσον η έκθεση του Ορκωτού Ελεγκτή αποδεικνύει ότι το ποσοστό της επιδότησης έχει απορροφηθεί πλήρως στην παραγωγή. Σε περίπτωση μικρότερης απορρόφησης θα πρέπει να επιστραφεί το ποσό που δεν δαπανήθηκε.
Όχι. Η χρηματοδότηση έχει τη μορφή επιδότησης και το ΕΚΚ δεν αποκτά ποσοστό εκμετάλλευσης επί του κινηματογραφικού έργου. Όμως, διατηρεί το δικαίωμα δωρεάν προβολής του έργου αυτού, για πολιτιστικούς και μη κερδοσκοπικούς λόγους, μετά την πάροδο 18 μηνών από την πρώτη δημόσια προβολή του.
Ο απολογιστικός έλεγχος της ταινίας πραγματοποιείται από Ορκωτό Εκλεκτή και αφορά δαπάνες ύψους αντίστοιχου με την επιδότηση, που έχουν προϋπολογιστεί στον κατατιθέμενο προϋπολογισμό. Το ΕΚΚ διατηρεί το δικαίωμα να ζητήσει την προσκόμιση των σχετικών νόμιμων παραστατικών προκειμένου να προβεί σε δειγματοληπτικό έλεγχο.
Σε περίπτωση που ο υποβαλλόμενος απολογισμός υπολείπεται του ύψους της επιδότησης, η διαφορά παρακρατείται από την τελευταία δόση.
Σε περίπτωση που ο υποβαλλόμενος απολογισμός υπερβαίνει το ύψος της επιδότησης, το ΕΚΚ δεν έχει ουδεμία υποχρέωση καταβολής του επιπλέον ποσού.
Πρόγραμμα ενίσχυσης Ανάπτυξης DEVELOPMENT Κινηματογραφικών Σχεδίων Ταινιών Μεγάλου Μήκους
Ο απολογιστικός έλεγχος, πραγματοποιείται με την προσκόμιση των τιμολογίων, που αφορούν επιλέξιμες δαπάνες, ύψους αντίστοιχου με την επιδότηση. Τα παραστατικά συνοδεύονται από μια αναλυτική λίστα δαπανών με αιτιολογημένη σύνδεση κάθε δαπάνης με το χρηματοδοτούμενο σχέδιο.
Σε περίπτωση που ο υποβαλλόμενος απολογισμός υπολείπεται του ύψους της επιδότησης, η διαφορά παρακρατείται από την τελευταία δόση. Σε περίπτωση που ο υποβαλλόμενος απολογισμός υπερβαίνει το ύψος της επιδότησης, το ΕΚΚ δεν έχει ουδεμία υποχρέωση καταβολής του επιπλέον ποσού. Η κατάθεση των σχετικών τιμολογίων γίνεται ταυτόχρονα με την παράδοση των παραδοτέων.
Πρόγραμμα ενίσχυσης ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ
Ο απολογιστικός έλεγχος της ταινίας, πραγματοποιείται με την προσκόμιση των τιμολογίων/δικαιολογητικών, που αφορούν τις επιλέξιμες δαπάνες.
Σε περίπτωση που οι εξοφλημένες επιλέξιμες δαπάνες υπολείπονται του ύψους της επιδότησης, η διαφορά παρακρατείται από την τελευταία δόση. Σε περίπτωση που οι εξοφλημένες επιλέξιμες δαπάνες υπερβαίνουν το ύψος της επιδότησης, το ΕΚΚ δεν έχει ουδεμία υποχρέωση καταβολής του επιπλέον ποσού.
Επιλέξιμες δαπάνες για την απολογιστική διαδικασία είναι αυτές που πληρούν τις παρακάτω προϋποθέσεις:
- Έχουν τον τύπο του νόμιμου παραστατικού, σύμφωνα με τα Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα (Ε.Λ.Π.) του Ν. 4308/2014 (ΦΕΚ 251Α /24.11.2014).
- Αναγράφουν ρητά τον τίτλο του Έργου, εκτός εάν αυτό είναι εκ του νόμου ανέφικτο.
- Ανταποκρίνονται στα παρακάτω κριτήρια:
- Έχουν άμεση σχέση με το Έργο και είναι απόλυτα διακριτές.
- Η κατηγορία ή/και το είδος δαπάνης προβλέπεται στον εγκεκριμένο από το ΕΚΚ προϋπολογισμό παραγωγής.
- Δεν αφορούν είδη ή υπηρεσίες ή αμοιβές που έχουν, κατά δήλωση ή με συμφωνητικό, περιληφθεί στο χρηματοδοτικό πλάνο ως κεφαλαιοποιούμενες εισφορές του Παραγωγού.
- Δαπάνες που αφορούν σε αγορά πνευματικών δικαιωμάτων προϋπάρχοντος έργου ή μέρους έργου που ενσωματώνεται στο υπό παραγωγή έργο, είναι επιλέξιμες υπό την προϋπόθεση ότι υπάρχουν α) ιδιωτικό συμφωνητικό και β) αντίστοιχο παραστατικό.
Όλες οι δαπάνες που προβλέπονται στον προϋπολογισμό, είναι επιλέξιμες και υπολογίζονται πριν από την αφαίρεση φόρων ή άλλων επιβαρύνσεων. Οι επιλέξιμες δαπάνες του προϋπολογισμού, ανάγονται στην αξία τους κατά́ το χρόνο χορήγησης της ενίσχυσης και θα πρέπει, σε κάθε περίπτωση, να είναι δυνατή́ η διαπίστωση ότι κάθε επιλέξιμη και ενισχυόμενη δαπάνη συνδέεται με το συγκεκριμένο κινηματογραφικό έργο, αποκλεισμένων των δαπανών υποδομών κινηματογραφικών στούντιο. Ο προϋπολογισμός συμπληρώνεται σε ειδικό έντυπο που είναι αναρτημένο στη σχετική πλατφόρμα υποβολής των προτάσεων.
Ως ημερομηνία λήξης της προθεσμίας επιλεξιμότητας των δαπανών των προτεινόμενων σχεδίων ορίζεται η ημερομηνία παράδοσης των παραδοτέων. Η ολοκλήρωση των προτεινόμενων σχεδίων θα πρέπει να συντελεστεί έως την ως άνω ημερομηνία, η οποία δεν μπορεί να υπερβαίνει τον χρόνο ολοκλήρωσης που ορίζεται στη σύμβαση με το ΕΚΚ.
Τα σχέδια που κατατίθενται ανά περιόδους, εξετάζονται εντός τεσσάρων μηνών από την προβλεπόμενη καταληκτική ημερομηνία υποβολής. Σε περιπτώσεις ανωτέρας βίας, η χρονική δέσμευση μπορεί να μεταβληθεί και το ΕΚΚ οφείλει να μεριμνήσει, ώστε ο χρόνος παράτασης της εξέτασης των σχεδίων να είναι ο ελάχιστος.
Ως ημερομηνία έναρξης θεωρείται η ημερομηνία υπογραφής του ιδιωτικού συμφωνητικού με το ΕΚΚ.
Όχι, δεν προβλέπεται και δεν μπορεί να προβλεφθεί λόγω της φύσης του ΤΑΑ χορήγηση παράτασης ολοκλήρωσης του σχεδίου. Σε περίπτωση που δεν ολοκληρωθεί το έργο στο προβλεπόμενο διάστημα, ο παραγωγός οφείλει να επιστρέψει όλο το ποσό που έχει εισπράξει.
Ο ελάχιστος αριθμός σελίδων προσμετράται με βάση τον αριθμό των λέξεων του κειμένου (τουλάχιστον 400 λέξεις ανά σελίδα). Τυχόν φωτογραφίες ή γραφιστικά στοιχεία δεν συνυπολογίζονται στο ελάχιστο όριο σελίδων.
Για παράδειγμα, αναλυτικό treatment τουλάχιστον πέντε σελίδων αντιστοιχεί σε κείμενο τουλάχιστον 2.000 λέξεων.
Τα βιογραφικά που πρέπει απαραίτητα να συμπεριληφθούν είναι: σεναριογράφου, σκηνοθέτη/ιδος και παραγωγού (ή προφίλ εταιρείας παραγωγής). Συμπληρωματικά, μπορούν να συμπεριληφθούν και βιογραφικά άλλων καλλιτεχνικών συντελεστών ή ηθοποιών της ταινίας.
Το ιδιωτικό συμφωνητικό σκηνοθέτη/ιδος – παραγωγού είναι υποχρεωτικό, με την εξαίρεση μόνο της περίπτωσης όπου ο/η σκηνοθέτης/ιδα είναι και παραγωγός του έργου και διατηρεί ατομική επιχείρηση παραγωγής κινηματογραφικών ταινιών. Σε περίπτωση που ο/η σκηνοθέτης/ιδα είναι και παραγωγός του έργου και διατηρεί ατομική επιχείρηση παραγωγής κινηματογραφικών ταινιών, απαιτείται έγγραφο από το myAADE όπου αναφέρεται η επωνυμία και ο αντίστοιχος ΚΑΔ.
Εάν ο/η σκηνοθέτης/τιδα- παραγωγός διαθέτει εταιρεία παραγωγής άλλης νομικής μορφής από την προαναφερόμενη, απαιτείται συμφωνητικό σκηνοθέτη/τιδας-παραγωγού, υπογεγραμμένο από τον/τη νόμιμο/η εκπρόσωπο της εταιρείας, ακόμα κι αν υπογράφεται και με τις δύο ιδιότητες από το ίδιο πρόσωπο (νόμιμος/η εκπρόσωπος εταιρείας και σκηνοθέτης-τιδα).
Ναι, με την προϋπόθεση ότι ο/η παραγωγός που καταθέτει είναι ο/η παραγωγός που έχει την ευθύνη του έργου (delegate producer).
Όχι, δεν υπάρχει κάποιο όριο.
Ναι, με την προϋπόθεση ότι ο/η παραγωγός που καταθέτει είναι ο/η παραγωγός που έχει την ευθύνη του έργου (delegate producer).
Ναι, το ύψος του προϋπολογισμού δεν πρέπει να υπερβαίνει το ποσό των 250.000 ευρώ.
Το σενάριο, όπως και όλα τα καλλιτεχνικά περιεχόμενα του φακέλου υποψηφιότητας, θα πρέπει να υποβάλλονται στην ελληνική γλώσσα.
Όχι, στα τελικά παραδοτέα κατατίθεται σκληρός δίσκος που περιέχει αντίγραφο τελικού μοντάζ της ταινίας.
Όχι, στα τελικά παραδοτέα πρέπει να κατατεθεί σενάριο τουλάχιστον 3 επεισοδίων ή πλήρες σενάριο σε περίπτωση αυτοτελούς έργου.